Rekkeviddekalkulator

Her kan du kjapt regne ut hvor mange potensielle kunder du må nå ut til for å nå salgsmålene dine.

 

Kanskje du ønsker deg 100 kunder, og vet at du konverterer ca 5% av de som ser markedsføringen din (f.eks et webinar eller en videoserie).


Da setter du inn "100" i den første boksen og "5" i den andre boksen, så vil du få se nøyaktig hvor mange mennesker du må nå med markedsføringen.

Kostnadskalkulator

Her kan du kjapt regne ut hvor mye markedskampanjen din kommer til å koste.

 

Kanskje du regnet ut med kalkulatoren over at du må nå 800 potensielle kunder for å nå målet ditt. Du ser også at du må betale 35 kr pr. nye kundeemne.


Da setter du inn "800" i den første boksen og "35" i den andre boksen, så vil du få se nøyaktig hvor mye kampanjen vil koste.

Inntektskalkulator

Her kan du kjapt regne ut hvor mye inntekt du kan forvente som følge av markedsførings- og salgsinnsatsen din.

 

Kanskje du har et produkt som koster 5000 kr, har 500 påmeldte på webinaret ditt og forventer å konvertere 5% av deltagerne til kjøpere.


Da setter du inn "5000" i den første boksen, "500" i den andre boksen og "5" i den siste boksen, så vil du få se hvor mye du kan forvente å tjene.

Leadkalkulator

Her kan du kjapt regne ut hvor mye du har råd til å bruke per lead.

 

Kanskje du har et program som koster 25 000 kr, synes det er greit å bruke 10% av inntektene på markedsføring og forventer å konvertere 50% av de du tar inn til introsamtale til kjøpere.


Da setter du inn "25000" i den første boksen, "10" i den andre boksen og "50" i den siste boksen, så vil du få se hvor mye du kan bruke per lead.